Ciderbruket fick två brons i Cider-SM!

I anrika Linneanum i Uppsala Botaniska trädgård avgjordes Must & Cider SM den 18 april 2026. Vi på Ciderbruket var på plats och hade skickat in våra nya hantverkscidrar Loge och Glänta 2024 till tävlingen. Vi är mycket glada över bronsmedaljerna och all uppskattning vi mötte och ser priserna som ett erkännande att vår cider håller god kvalitet och att vi är på väg åt rätt håll!

Loge (torr) och Glänta 2024 (halvtorr) kommer att lanseras på Systembolaget i sommar. De kommer finnas tillgängliga lokalt i Norrtälje kommun och vara beställningsbara till hela landet. Vi återkommer med mer nyheter om det.

Roligast på Cider-SM var ändå att möta alla ciderentusiaster som var på plats, lyssnade på föredrag och provsmakade våra cidrar. Vi fick en överväldigande respons och många var nyfikna och ville komma på besök. På tal om det, så planerar vi att öppna gårdsförsäljning i sommar. Håll utkik! 

Lär mer om Must och Cider SM 2026 

https://sm2026.svenskmustocider.se

Här är resultaten

https://sm2026.svenskmustocider.se/resultat-cider-sm-2026